Ce înseamnă brandingul personal pentru un sportiv
Ce înseamnă brandingul personal pentru un sportiv
Grafică - personalitate
Dacă am fi întrebați ce este un ”brand”, cei mai mulți dintre noi ar răspunde repede că un logo și o anumită combinație de culori alcătuiesc brandul unei companii sau al unui produs. Poate că este de ajuns doar atât pentru a defini brandul unei băuturi răcoritoare sau al unei greble, însă pentru un sportiv profesionist el este mult mai mult de atât. Pe de altă parte, are nevoie un atlet de top de o dublură grafică a sa sau personalitatea lui este de ajuns?

Roger Federer
Să-l luăm drept exemplu pe Roger Federer, unul dintre cele mai puternice branduri ale momentului, nu doar în sport. Este unul dintre cei mai cunoscuți oameni ai planetei, model pentru orice copil care ia pentru prima dată racheta în mână, culme a profesionistului desăvârșit în meseria lui și simbol al eleganței într-un sport elegant prin definiție. Alături de acestea, stă și simbolul grafic atât de ușor de recunoscut, care îl înlocuiește pe ”Maestru” pe nenumărate obiecte promoționale care îi poartă emblema, în schimbul unui procent semnificativ din vânzări – un ”R” și un ”F” inconfundabile, îngemănate stilizat, distins, în orice două culori contrastante, semnificând acea fluiditate somptuoasă pe care i-o cunoaștem de pe terenul de tenis.
Alături de performanțele sportive în sine, brandul personal al unui mare sportiv reprezintă unul dintre activele cele mai de preț când vine vorba de valorificarea comercială a celebrității sale, prin sponsorizări sau strângeri de fonduri pentru diverse cauze sociale sau umanitare.

Puterea brandului personal
Un brand personal puternic contribuie major în atragerea de bani, oportunități extrasportive și suporteri peste tot. Într-o lume a conexiunilor nelimitate, Roger Federer a încetat de mult să mai fie doar un elvețian care joacă bine tenis, ci a ajuns o personalitate iconică a istoriei noastre trăite.
Prezența unui mare sportiv în mijlocul comunității de suporteri este acum la îndemâna oricui prin Social Media. Activitatea în mediul virtual are darul să-i fidelizeze pe suporterii deja câștigați și să adune alții noi, pe măsură ce personalitatea sportivului se dezvăluie în deplinătatea sa. Social Media a adus transparență în lumea sportului și a creat pentru toți oportunități noi și inaccesibile în urmă cu doar câțiva ani. Pasiunile din afara sportului practicat, valorile în care crede, pozițiile publice pe diferite teme, cauzele pe care le sprijină, prietenii celebri de care se înconjoară, detaliile de atmosferă din viața sa pe care alege să le împărtășească fanilor – toate întregesc percepția celorlalți despre sportiv și îi definesc identitatea publică, brandul personal.
